pátek 7. února 2014

Zimní dovolená ve Stříbrnicích

Koncem října jsme s Miškou začaly uvažovat o zimní dovolené. Jelikož si Vlastík může vzít volno pouze během prázdnin, nezbývalo nám tedy moc termínů. Nakonec jsme se rozhodli pro prodloužený víkend po Silvestru, který byl úterý a do konce týdne měli všichni volno.

Lokalit jsme měli vybraných hned několik, ale ubytování zde již bylo obsazené a nakonec nám vyšlo ubytování v apartmánech ve Stříbrnicích, které našla Miška a Jirka to domluvil.
     Odkaz na ubytování:http://www.ceskehory.cz/ubytovani/apartmany-55-stribrnice.html
S bydlením jsme byli moc spokojeni, jednalo se dům se čtyřmi byty (apartmány), my s našima jsem zabrali jeden a Štěpánkovi s Hankou a Honzou druhý. Apartmán měl dva pokoje, vybavenou kuchyň, koupelnu a záchod. Ve sklepě byly místnosti, kam jsme si dali kočárky, lyže a snowboardy a hlavně zde byla společenská místnost s kuchyňkou, TV, stoly, gauči, stolním tenisem a fotbálkem, zkrátka ideální na večerní akce. Takže večery jsme trávili tam, zatímco děti nerušeně chrupkali nahoře.

1.den (čtvrtek)
     Jakmile jsme spakovali všechny tašky a nacpali je do našeho auta, mohli jsme vyrazit. Jasmínka po cestě spokojeně usla, ale spala jen asi hodinku, vzbudila se, když jsme zastavili v Rudě nad Moravou, abychom natankovali benzín. Stejně už byl čas oběda a Vlastík si přál zastavit v Raškově, když viděl ceduli s nápisem jelení guláš. Nakonec si dal kančí výpečky se zelím a já obrovský plněný bramborák. Musíme restauraci Obora pochválit, moc nám tam chutnalo.

Z Raškova to už byl kousek do Stříbrnic. Nejeli jsme se hned ubytovat, ale dali jsem si sraz s našima v Kunčicích na svahu. Naši tam přijeli dřív, aby oprášili své lyžařské umění a provětrali naše lyže (mamka měla nějaký moje starodávný a taťka zas Vlastíkovi). Tak jsme si vyměnili permice a jednu koupili a šli taky asi po dvou letech na svah. Sníh sice nic moc, ale pro naše rozježdění to stačilo. Jasmínku zatím hlídala babička.
     Kolem 16. hodiny jsme se jeli ubytovat. Po vybalení jsme zjistili, že nám jaksi chybí krosnička!!!! Docela důležitá věc na výlety. A já jsem si celou cestu říkala, že nám něco chybí :)
     Večer jsme si dali seznamovací Česko, které jsme hráli ve dvojicích a samozřejmě vyhráli naši. Pak jsem si pinkli ping pong a šli spát.

2. den (pátek)
Ráno opět lyžovačka snowboardovačka. Po ceste do Kunčic nám přes cestu přeběhlo stádo jelenů.U hlídání Jasmínky jsme se v hospodě prostřídali. Ještěže byla pod svahem prostorná hospoda s kobercem, kde se Jasmínce líbilo. Lyžování už bylo horší, teploty nad nulou a sníh jako břečka. Po hromadném odpoledním spánku jsme s kočárkama vyrazili do Hynčic po Sušinou. Šli jsme po žluté turistické značce a po potom po modré. V sedle Štvanice se nám na chvíli ukázalo krásné panorama hor. Jinak byla stále mlha. V Hynčicích jsme si v hospodě dali bobardino, kluci pivo a šli jsme za tmy zpět do Stříbrnic.
     Večer nás Vlastík učil poker, který jsme pak hráli celou dobu.

3. den (sobota)
      Dopoledne jsme se zase vydali do Kunčic na svah. Tentokrát jsme jeli jedním autem, protože babička se rozhodla odpočívat a hlídat Jasmínku. Udělali si tak procházku po Hynčicích a omrkli zdejší zvířátka, krávy, kozy, koně, kočky...My jsme si zatím levně zasportovali (včera naši koupili permice na parkovišti se slevou a já dnes omylem dostala dětskou).
   Po odpoledním spánku jsme se vydali na procházku Stříbrnicemi, kouknout na roubenky apod. Potom jsme opět zakotvili v hospodě a zjistili jsme, že ji vlastní Dolečkovi z Prostějova.
    Večer jsme hráli Světový film, což byla katastrofa :)

4. den (neděle)
     Dnes jsme se sbalili, rozloučili a tradá do Prostějova. Teploty se stále šplhaly nahoru, takže nemělo cenu jít dnes na svah.

S dovolenou jsme byli spokojeni, až na ty sněhové podmínky, ale to bohužel ovlivnit nemůžeme.